Ett färgglatt kalas-kort!

Ja vilken härlig (men varm) helg vi har haft! Helt fantastisk mässa och dom nya lokalerna fungerade utmärkt, förutom den extrema värmen då förstårs... ;0) Extra roligt att så många från Lisas DT-gäng kunde närvara. Jag hoppas ni sett alla fina bilder i inlägget nedan.
Apropå elefanter och djur, så fortsätter jag på djur-temat och visar ett färgglatt kalas-kort med djur-motiv från Greeting Farm.

Bakgrundspappret har jag gjort själv med hjälp av distresser, stämplar och embossingpulver. Pappret bakom motivet är nya papper ifrån Bo Bunny! Dekorerat med lite Dew Drops och knappar. Motiven är ifrån Greeting Farm kitet Mc Splendid Farm och är ihopmaskade och färglagda med Promarkers. Tänk på att det fortfarande går att förbeställa stämplar från Greeting Farm i e-butiken (senast 10/7), många av stämplarna tog slut på mässan.

Text-stämpeln Kalas är från dom nya stämplarna som släpptes förra veckan. Jag har fyllt i lite vita streck med en Sharpie penna för att få lite ytterligare effekt. Och så har jag använt Tiny alphas för den resterande texten.

Till bakgrundspappret har jag använt dom nya stämplarna Prickar stora och Prickar små. Först färgade jag in pappret med Distressen Scattered Straw, för jag ville inte att det vita skulle lysa igenom prickarna. Sedan stämplade jag med Vattenstämpeln och embossade med Clear. Efter det färgade jag in med Distressen Spiced Marmelade över prickarna och längs kanterna. Vill du ha en tydligare genomgång om hur man gör egna bagrunder med hjälp av Distresser så kan du se det i ett av mina tidigare
inlägg.

Imorgon fortsätter vi på samma tema som idag, den här veckan kommer att innehålla mycket Distresser, Promarkers och nya stämplar! :0)

Kram på Er i värmen!

/Åsa

Kommentarer
Postat av: Tiggy

Naw så fint det blev. :)

Postat av: annkan

Åh, så söta stämplar!!



Jättefint kort. :-)



Kram/annkan

2009-07-03 @ 01:44:29
URL: http://annkan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback