Basic med Basic Grey

Basic Grey är ett av scrapvärldens största märken. Idag designar de inte bara papperskollektioner utan även en uppsjö av matchande attrialjer. Det har gått ett tag nu sedan deras underbara Basic-serie släpptes. 

Ni har väl inte missat att det sedan ett par veckor nu även finns en massa härliga alfabet, journalingspots och bårder att köpa hos InkyWings som ett komplement till de paper-pads som redan har funnits hemma.

Den här veckan har jag skapat utefter denna underbara papperserie och min första Lo blev så här:



Bakgrunden har jag skapat genom att klistra fast rivna pappersbitar och lite blandade dekorationer, tex tags och bitar från en doily. Sedan har jag målat över alltihop lite slarvigt med Studio akrylfärg.

Eftersom röd är en accentfärg på Basic-serien valde jag att förstärka den på min Lo, det passade liksom till tomte-temat.. Blommorna är BoBunny, papper, små bokstäver, journalingspots och bård från Basic Grey och bokstäverna är ett par gamla thickers som fått byta färg med hjälp av Studio akrylfärg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback