Ballerina med fluffig kjol

När vi var på CHA såg jag hur coolt kort ägaren till La La Land hade gjort och detta var jag ju tvungen att testa. Så jag har gjort en kjol med lite 3D effekt.



Kortet är ett hopplock av spillbitar så jag kan tyvärr inte ge några namn på papperna.




Motivet är färglagt med
Distressrefiller på akvarellpapper. På kjolen har jag limmat med en limpenna och sedan laggt på glitter. Läpparna och blomman i håret har fått lite 3D lack på sig men det syns tyvärr inte på bilden.




Jag stämplade upp två motiv till, färglade bara kjolen och klippte ut den och limmade fast denna i ovankant så att du får höjd på kjolen.




Tim Holtz nya underbara band är jag tokkär i :-) De är vita i grunden sedan har jag färgat in dem med Tim Holtz nya härliga färg Distress Stain - Spun Suggar.



Några små spillbitar fick bli en banner med grattis hälsning på. Grattis bokstäverna är små Alpha Stickers.

Kram Anna-Lena

Kommentarer
Postat av: annkan

Vilket jättefint kort!!

Gillar hur du gjort kjolen i lager-på-lager. :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback