Sticky Back Canvas

Material och trender kommer och går. Idèer återvinns ständigt och det är väldigt sällan något nytt dyker upp utan snarare bara en ny vinkling eller touch av något gammalt. Men sedan är det ju högst personligt också. För mig som har hållt på med papperspyssel i lite mer än 4år är mycket nytt, för jag har aldrig stött på det förut.

Som det materialet jag har lekt med på den här Lo'en,
Sticky Back Canvas. För mig står det för något nytt och roligt.

Full Fart (12x12)


 

Jag började med att färga in min canvas med Distressdynor i färgerna Scattered Straw, Wild Honey och Rusty Hinge. Sedan sprayade jag Chalkboard Glimmer Mist – Banana Pudding över alltihop för att få ihop färgerna och för att tillföra lite glitter.

För att fortsätta mitt färgtema valde jag papperet Alphabet Soup Boy - Retrospect och satte fast min infärgade canvas på det. För att få mer effekt så satte jag fast canvasen lite ojämnt och knöligt. Det var lätt att arbeta med canvasen för den gick att lyfta upp och ändra utan att riva sönder papperet.

Sedan öste jag på dekorationer, det här var en riktigt rolig Lo att göra. Kakpapperet har fått färg från Chalkboard Glimmer Mist – Banana Pudding och blommorna som är utstansade i Alphabet Soup Boy - Star Bright och ett äldre BoBunny-papper är ihopsatta med öljetterMartha Stewarts Hydrangea-stans är en av mina absoluta favoritstansar.

Övriga dekorationer från InkyWings är Tim Holtz filmstrip ribbon, bokstäver och bård från BoBunnys Mamarazzi stickers-ark, metallfjärilar, halvpärlor från Prima och den söta lilla humlan/biet från Alphabet Soup Girl - Zoo Cuties.

Har ni gjort ett kort med en ofärgad motivstämpel någon gång?
Kram Susanne/Susny

Kommentarer
Postat av: Zarah

Läckert!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback