Kort med gördel

eller vad man ska kalla det.
Kul är det!


De papper jag har använt är Bo Bunnys whoo-ligans
madness och monster.

Du börjar med att skära ut ett ''T'' ur ett cardstock på 30*30 cm:



Hoppas det syns bra annars får ni maila så kan jag fixa över bilden som en PDF. Min scanner är kapputt just nu.

Nåja.
När jag har stommen klar så skär jag ut en bit från madness som täcker fram och baksida. Skär så att det blir en liten kant runt om stommen. Baksidan:



De 2 flikarna får bitar av baksidan på monster.
Så här ser kortet ut när flikarna viks åt sidan:



Inuti sätter jag dit 2 olika bitar av monster - helt perfekta att busa till det hela!



Nu kan man även montera dit en bit papper på de utfällda vikarna - det är bara att leka loss.

Sist monterar jag dit 2 loopy brads och en liten charm (ur privat ägo) som låsanordning med svart floss.
Man kan även göra en lås av typen pappersmaggördel, ett band eller snöre.

Jag har även sett en variant där de har bigat 2 ggr i mitten av kortet, en bredare kant (eller man ska kanske kalla det topp?) på ca 1-1,5 cm för att kunna lägga en tjockare present inuti kortet. Kan ju vara en idé nu till jul!
Så istället för att biga i mitten vid 15 cm så bigar du först vid 14,5 från botten och 14,5 från toppen.
Hoppas ni hängde med i svängarna :-D

Ha det bra!
Chruss

Kommentarer
Postat av: Gunvor

Wow, så coolt! Detta måste jag testa vid tillfälle!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback