Stampscapes - 6

Ett mycket bra talesätt är "One man's trash is another man's treasure". Jag hör till gruppen konstiga människor som spanar efter material till min hobby överallt, bland annat kan jag inte låta bli att snabbt syna reklambladen innan jag slänger dem. Kanske finns det någon sida som kan användas som en kortbakgrund?

Kortet jag vill visa idag har jag gjort med utgångspunkt från en vacker naturbild i svart-vitt som jag hittade i en broschyr som var på väg till pappersinsamlingen på jobbet. Jag tyckte att den passade perfekt som utgångspunkt för ett Stampscapeskort och dessutom var papperskvaliteten mycket tilltalande.



Bara tre stämplar behövde jag använda.



Roddaren ror i riktiga havet och fågeln som spatserar på stranden är med på originalfotot!

Här är ett annat kort där jag hittade den perfekta bakgrunden i ett reklamblad.



Behövde bara stämpla barnen och fåglarna så var det klart! Jag tror jag fortsätter att rota i pappersåtervinningen ;-)

I morgon är min sista dag som gästbloggare här hos InkyWings för den här gången. Hoppas du tittar tillbaka då.

/Ingrid

Kommentarer
Postat av: lenislenis

Läckert!

Jag faller nog dit snart.... på att köpa Stampscapes-stämplar alltså... ;)

Postat av: Louise (vbg)

kan bara säga....underbart! Tack för inspirationen!!! Måste ta fram mina stämplar....;)

2010-11-06 @ 13:09:46
URL: http://louisevbg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback