Stampscapes - 1

Lisa frågade mig om jag ville göra ett gästspel i bloggen den här veckan och visa några kort där jag har använt mig av Stampscapes-motiven. Jag var inte sen med att tacka ja, för jag gillar verkligen dessa underbara stämplar. Företagsnamnet är en liten lek med ord: Stamps + Landscapes = Stampscapes! Man bygger alltså upp sina egna landskap med olika motiv: Himmel, träd, berg, stenar, gräs, hav/sjöar, hus, djur och som pricken över i:et kan man lägga till människor i olika situationer. Men sen behöver det inte heller vara så invecklat, utan man kan nöja sig med någon enda stämpel och kanske kombinera med en text. Det är väldigt tacksamma motiv - vackra, välgjorda och detaljerade. Från början såldes de bara monterade, men nu kan man även köpa dem omonterade - till mycket bättre priser förstås! InkyWings har ett stort utbud av stämplar från Stampscapes och nu är det påfyllt i butiken med massor av motiv!

I mitt första kort har jag byggt upp lite vinterstämning; en stjärnklar natt med snö på taket och sjön som ligger frusen. Men i stugan lyser det i fönstren och det är varmt och gott!



Och här är stämplarna jag har använt till kortet.



Det "päronformade" motivet är ingen figur i sig. Formen är uppbyggd av en massa små prickar och man använder stämpeln för att färglägga bilden genom att man duttar den lätt över ytan från kanten och inåt upprepade gånger. Man vrider på stämplen emellanåt för att undvika skarpa kanter. Detta är absolut ingen stämpel som är nödvändig att skaffa från början, det finns många andra sätt att få färg på sitt landskap.

Edit: Jag började bakifrån, dvs stämplade i tur och ordning himlen, ön med stugan, gräset i förgrunden och sist granarna. Att motiven överlappar varandra gör för det mesta ingenting, det funkar om man använder samma dyna (i det här fallet mörkblå Memories). Sen till färglägningen! På just detta kort har jag bara använt en enda färg tillsammans med "päronstämpeln", se ovan. Stjärnor och fönster är målade med gul tuschpenna. På taket och framför huset embossade jag med fluffigt EP för att få en känsla av snö.

Hoppas du vill hänga med på min gästvecka i bloggen. Titta gärna tillbaka i morgon - då kommer ett nytt inlägg!

/Ingrid

Kommentarer
Postat av: Åsa - Scraphorse

Å så fint!

Blir så sugen på stampscapes... ;0)

Postat av: Tesa/Therese

Kanonläckert Ingrid. Förnimmer den bitande kylan och knarret under skorna:) Ser fram emot imorgon.



Kram Tesa

2010-11-01 @ 12:11:29
URL: http://tesapysslar.blogg.se/
Postat av: Malin

Oh vad underbart vackert det blev!



/Malin

2010-11-01 @ 16:14:41
URL: http://mummlan.blogspot.com
Postat av: Sara-SaGam

Du e så bra på Stampscapes!

2010-11-01 @ 21:51:59
URL: http://sagam.blogg.se/
Postat av: Elwa

Jättefint, Ingrid! Visst kan du väl berätta hur du gjorde också, i vilken ordning du stämplade och hur du färglade - före eller efter!

2010-11-02 @ 07:04:30
URL: http://verksta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback