:: post it holder ::

Här kommer ett till litet tips på trevliga små gå-bort-presenter så här när vi närmar oss advent- och juletider.

Jag har gjort en sk Post It-lappshållare och jag har gjort en kort, enkel förklaring på hur jag gått till väga:



Jag börjar med att använda en lite hårdare kartong till fram- och baksida, med storleken 9x9 cm.
Sedan använder jag verktyget
Corner Chomper för att runda av hörnen. Ett verktyg som är perfekt för att ta sig igenom alla hårda eller tjocka material...



...verktyget finns i olika utföranden, men alla har två olika lägen/storlekar att använda sig av. Jag har rundat hörnen med ½ tum.



Sedan skär jag till passande mönsterpapper i storleken13x13 cm.
Här det nya, mysiga julpappret NOEL Cheer från Bo Bunny.



Använd sedan lim eller dubbelhäftande tejp och fäst kartongen mitt på mönsterpapprets baksida. Vik sedan över pappret över hörnen enligt bilden. Detta för att få snyggare runda hörn.
Viksedan in de resterande bitarna och limma/tejpa.



Nu har du en färdig fram- och baksida.



Ta sedan en cardstock i matchande färg och skär till i post it-blockets dubbla storlek. (glöm inte att räkna med tjockleken också). Här: (9+9+0.5 cm) = 18.5x9 cm.



Limma sedan fast post it-blocket på cardstocken...



...och fäst det på fram- och baksidan du gjort sedan tidigare.

Nu är det bara att dekorera efter tycke och smak!



Jag har valt att vara väldigt sparsam med dekoreringen då jag ville att de vackra pappren inte skulle försvinna.




Enkelt, eller hur?

Länka gärna här i inlägget till Era post it-hållare, så kilar vi genast in och kikar! :0)

Storlek/Size: 9x9 cm
Färg/Ink: Distress - Tea Dye
Papper/Papers: Cardstock, Bo Bunny - NOEL Cheer, Kartong
Övrigt/Embellies: Band, Minirosor, Pärltråd, Alphastickers

Nu laddar vi för lite härligt fredagsmys!


Kommentarer
Postat av: Britt-Marie Carlsson

Snyggt! Tack för tipset, måste provas!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback