Alcoinks

Hej!
Vilken härlig start på våren, gräset är så grönt och här i Mälardalen har vi t o m liljekonvaljer på gång! Det går fort!

Den här veckan ska jag ''bjuda'' på lite alcoinks, distressEp bland annat.



Jag har använt mej av färgerna purple twilight och eggplant och färgat in en bit glossy papper (ej fotopapper)
med hjälp av verktyget
Alco ink Applicator, du droppar lite färg, antingen en och en eller så blandar du de färger du vill ha på den lilla filtbiten och så duttar du på papperet. Vill du ha det ljusare kan du ta den ljusaste färgen eller blend solution och dutta vidare, mörkare så tar du bara mer av den mörkare färgen.

När jag var nöjd så tog jag en adirondackdyna i färgen currant och stämplade över hela biten med stämpeln bläckbakgrund.
Sedan hittade jag en metallbit i gömmorna som jag raskt duttade alcoinks på. Färgen torkar snabbt och det blir läckert.


Här häftade jag fast den på kortet - blev rätt snyggt eller vad säger ni?


Den här kommer från ett set med bokstavsstickers från My little shoebox, var en liten bonus med i paketet med lite texter på.

Alcoinks kan du använda på mycket material, papper - bör helst vara glossy för att du ska få en läckert effekt
men samtidigt kan ett annat papper kanske ge den effekt du vill ha eller bara passade så bra? Fotopapper går också att använda men på de jag har provat fungerar inte blending solution så bra. MEN! Allt är värt att testa, det kan bli mer effektfullt än vad man väntat sig!
Du kan använda det på metall, plast, dominobitar,staplers, glas, porslin m m.
Det är faktiskt väldigt kul!

Ha en bra kväll - Chruss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback