Vänskapligt kort med Le Plume

Har ni sett vilket kanon erbjudande det är i Shopen just ni på Le Plume pennorna!!!

Utförsäljning på LePlume II pennor!
Tyvärr har jag upptäckt att en del pennor kan vara torra eller på väg att bli torra i den *lilla/tunna* skrivspetsen. Därför säljer jag nu ut lagret av pennorna till ett superpris! 15:- /st eller 10st för 100:- (ord. pris 25:-/st).  Penselspetsen fungerar utmärkt och dessa pennor är suveräna till tekniker som "falsk akvarell" mm där du målar med pennan direkt på stämpeln för att färga in motivet.

Pennorna är fantastiskt roliga att färga in stämplar med och du skapar snabbt ett gå bort kort, om du har lite bråttom.



Du målar/färgar in ditt stämpelmotiv med lite olika nyanser, spraya på en dust med vatten (se till att det är en fin dust på vattnet för bättre resultat). Stämpla på akvarell papper och där har du ditt motiv.

Här började jag med Fjärilen, stämplade sedan ett strå och en klöver. Ovanpå detta en text stämpel, i detta fall vänskaps stämpeln som är min nya favorit.

Jag skar sedan till 3 rutor mönstrat papper från Prima, klistrade fast ett Crepe band som jag färgat in med Glimmermist. På insidan till vänster satt jag eb ruta (syns tyvärr inte här då kamera batteriet tog slut) och en ruta på baksidan.

Med en smal remsa och en personlig stämel.


Och så var kortet klart! Kortet tog ca 10 minuter att göra från det du plockat fram de du behöver.

Det jag gjorde var att stämpla upp en hel masssa olika motiv så att jag har på hög sedan är det bara att sätta sig med spillbitslådan och klistra ihop stora och små kort. Perfekt att ha på lager när det behövs.

Kram Anna-Lena


Kommentarer
Postat av: Inga Larsson

Jättefint kort..hen jag förstod inte riktigt i vilken ordning jag skall stämpla och duscha vatten...förlåt en novis //kram Inga

2010-03-21 @ 10:10:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback