Papper, papper underbara Papper

Hur är ni när ni skapar, vad betyder mest i erat skapande???
För mig så är det 2 saker som är de tongivande igång "triggarna" i mitt skapande.

1: Fotografiet
2: Papper

Jag älskar papper och har alltid gjort. När jag köper papper måste jag alltid köpa 2 papper för jag kanske tycker om det så mycket, och är det sedan dubbelsidigt ja då kan det ibland bli 4 av ett papper... knasig är jag dte vet jag men hjälp så underbart det är att sitta och klappa på mina papper, och sedan få sätta skärmaslinen i dem och skapa med de rätta fotografierna.

Idag gick jag igång på ett annat sätt med mina papper.

Trädgårdssäsongen kommer snart och jag känner att jag måste bli bättre på att dokumentera mitt trädgårdsliv, så jag har skapat en trädgårdsbok, och det är här detta papper inspirerade mig!

Jag älskar detta papper från Prima, det sätter en ton över hur jag en gång vill att min trädgård ska kännas. Rosa, färgstark och varm!



Jag har klätt in en vanlig skrivbok med rutiga innersidor. Papperet är
primas Watercolor Rainbow. Och runtryggen har jag rosa cardstock för att stärka upp skrivboken något.

Med hjälp av Spets, Silky Cruschband infärgat med Glimmer Mist och Martha Stewarts kantstans har jag skapat en fluffig känsla längs med kanten. TAgenär även den infärgad med Glimmer mist.

I hörnet har jag stämplat " Små drömmar burna av kärlek flyger långt" vilket säger så mycket om min trädgårds kärlek.



Innuti är tanken att jag ska använda olika bra att ha Scrapstämplar och skriva rita och spara anteckningar och tankar om trädgården.

På insidan har jag skapat en ficka där jag stämplat upp almenackor som jag lätt kan klistra in på sidorna för att komm aihåg tider lite bättre och lätt hitta det.




Är ni nu som jag och älskar papper hoppas jag att ni har botaniserat runt bland Inkywings papperskattegorier. Det finns massor av underbara papper och nya droppar in hela tiden så kom ihåg att hålla koll.


Kram Anna-Lena aka Hönan

Kommentarer
Postat av: Elwa

Vilket underbart papper! Snart kan du börja skriva i din bok, våren är nära nu... Skön känsla att få skriva i en helt ny bok, och fylla sidorna med tankar och kom-ihåg för trädgården!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback