Lager på lager

Alla har vi våra stilar. Jag kan tycka att jag är rätt så lättpåverkad av andras stilar men en sak som består när jag skapar är att det blir lager på lager och att jag skapar på höjden. Den här veckan tänkte jag bland annat visa lite olika metoder som kan använda för att de olika lagren inte ska försvinna i varandra.

På veckans första Lo har jag faktiskt använt två olika knep. Den ena är att använda kontrastrika färger, den andra är att använda färg för att förstärka kanterna.


Jag har här använt tre mönsterpapper från BoBonny. Du hittar de allihop i
webshopen. Basen har jag sprayat med Glimmer Mist, ni har väl inte missat att det har kommit in en rejäl påfyllning av färger? Sedan har jag använt Crackle Paint för att förstärka mina papper.

Blommorna har jag skapat med hjälp av en cirkelpunch, en sax, lite papper och några knappar. Det härliga bandet är en av bandnyheterna som dök upp för ett par veckor sedan och bokstavstickerserna hittar du också i webshopen.

Kommentarer
Postat av: Monica =)

Härlig LO!!

Gillar speciellt blommorna -den idén kommer jag att använda på kort =)

Postat av: Milo

Det är skitsnyggt med lager på lager! Och även med skrapade kanter. =) Me like!

Snygg LO!



Kram Milo

2010-03-22 @ 11:38:15
URL: http://fruarnalilja.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback