Annorlunda Z-kort

Stampers Anonymus - samma företag som har Tim H i sitt stall har många otroligt fina stämplar. En som Tim använt är den här collagestämpeln som jag har använt mej av på det här kortet.



Jag har stämplat motivet på Tims papper, skurit ut själva rutmönstret och vikt det rakt av och fäst det på ryggen på själva baskortet - bara på ena sidan, baksidan.
Sedan vek jag ovansidan av själva baskortet mot ryggen som du gör när du gör ett Z-kort men jag vek inte så att det gick ända fram utan bara så man kunde peta in det under det jag klistrat på ryggen. Limmade fast papper på det vikta och på insidan av kortet. Stämplade motivet en gång till och nu ser ni hela stämpeln, även det jag skurit bort. Monterade detta på svart bas och sedan limmade jag fast halva på den vikta kanten.


Här ser ni hur jag stuckit in under 'ryggen''.
Den vikta kortbasen är inte fastlimmad.

Här ser ni den läckra stämpeln i närbild!


Så här ser kortet ut uppvikt - tyvärr spelade skuggorna och ljuset mej ett spratt, det harlequinmönstrade är inte gråblått, det är samma färg som allt annat...

Ha en skön söndag!
Chruss

Kommentarer
Postat av: Gunvor

Å så fint! Tack för inspirationen!

Kram, Gunvor

Postat av: Agneta

Åh vilket jättefint kort!!!!! Superläckert!

2010-06-13 @ 18:32:55
URL: http://agge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback