Lika men ändå inte

Även jag lyckades knåpa ihop ett par Alla Hjärtans Dag-kort till i söndags. Just dessa gjorde jag till mina döttrar.



Jag gjorde det rosa-beiga romantiska kortet först. När jag sedan skulle göra det andra tyckte jag att det var kul att utmana mig själv att göra ett kort med samma upplägg men i en annan stil och på så sätt kom det gul-oranga kortet till.


Jag började med den härliga motivstämpeln från
the Greeting Farm. Det är färglagt med promarkers och glittrar lite av distress stickles. I spilllådan hittade jag ett par rosa softa papper som passade perfekt, bla Rosemary från BoBunnys Kitchen Spice. Kanten med på papperet har jag stansat med en kantstans från EKsucess.

Ni har väl inte missat de härliga Gardeniorna som har dykt upp i shopen. Här har jag använt en vit och färglagt den lite slarvigt med torrchalk för att få den att passa in lite bättre. Gardenian har fått sällskap av några minirosor och lite bling från Prima.

Övrigt material från inkyWings är cardstock, vit uniball-penna, snöre, pappersband och minialpha-stickers.



Även till detta kort valde jag en the Greeting Farm stämpel och färglade den med Promarkers. Kinderna är målade med torrchalk och accenterna målade med en uniball-penna.

De matchande BoBunnypapperna hittade jag i min spillhög, jag bara älskar de oranga färgerna. Kanten är stansad med Fiskarsstansen treading water. Som på det andra kortet har jag använt blommor och bling, den vita blomman har distress sickles i färgen scattered straw på sig.

Övrigt material från InkyWings är minialpha-stickers, svart penna, cardstock och stämpeln swirl ¤3 liten.

Kommentarer
Postat av: AnnikaS

Jag gillar oxå att göra lika men ändå olika kort. Snyggt upplägg och fina kort! Gillar att de genom pappersval och färger blir så extremt olika.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback