:: pepparkakshus ::

Först vill jag börja med att sjunga en liten truddilutt här i bloggen:
"Ja må hon leva, ja må hon leva.."
för idag fyller våran
Inkywings-Lisa år!
GRATTIS!!

Idag tänker jag visa mitt pepparkakshus - som i år blivit i papper! :0)



Själva huset är uppbyggt av vit kartong och sedan klätt med mönsterpapper.



Välkommen in i stugan!

De små pepparkakshjärtarna har jag ritat för hand och sedan färglagt med Promarkers färgerna Caramel och Cinnamon. De små hjärtarna i blomlådan sitter fast på sk. Ögonpins.





Närbild på taket.

Här har jag använt mig av Fiskars kantstans och sedan gått oss med snöpennan och embossingfönen.
Själva snön är faktiskt florsocker.



Närbild på planteringen.

Minrosor i samma färgskala som huset. Dessa är dessutom överströdda med glitter, men det syns som vanligt väldigt dåligt på bild.



Papper/Papers: Kartong, Julpapper (finns i fysiska "butiken"), Korrugerat papper
Färgläggning/Coloring: Promarkers
Övrigt/Embellies: Fiskars - kantstans, MinirosorRicRac - band, Ögonpins, Snöpenna, TH - knob


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Men gud så fint! :D Har du gjort huset på fri hand eller finns det någon mall?

Postat av: Pippin

Grattis Lisa!

Jättefint pepparkakshus.

2010-12-19 @ 10:19:57
URL: http://pia-design.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback