Mera Stampscapes - del 2

Här kommer fler kort med Stampscapes, bland annat visar jag att man kan göra fina julkort med dem också. På dessa kort har jag använt endast blå stämpeldyna och inte färglagt något. På detta julkortet har jag använt en mörkblå stämpeldyna och stämplat med olika stämplar med granar. Egentligen är det vatten nedanför stämplarna men färgar man inte in vattenspeglingarna så kan man använda dem så här. Jag har också stämplat granar bakom de första utan att färga in stämpeln med mer färg och får på så sätt lite svagare färg på dem. Det ser snyggt ut bakom. Och eftersom det är ett julkort har jag massor med glitter på granarna och på marken.
På detta kort har jag stämplat med en ljusare blå stämpeldyna. Jag har använt samma granstämplar som i kortet ovanför men här har jag färgat in hela stämpeln så att jag får med vattenspeglingarna. Jag har även här stämplat med stämpeln två gånger utan att färga in den. Jag ville få ett lite dimmigt uttryck på kortet. Här har jag också använt en lomstämpel från Stampscapes. Jag har använt en skumgummibit och svampat med samma stämpelfärg runt kanten och på himlen och också duttat lite med en vit stämpeldyna mot granarna för att få lite dimma.
Jag hoppas ni blir inspirerade att göra alster med Stampscapes. Det är otroligt kul.
Ha en bra dag!
Pippin

Kommentarer
Postat av: Malin

Supersnygga kort, jag önskar att jag kunde få till de lika fint.

Postat av: maxell

WoW!



Så läckert och varierat med samma stämplar. Minst sagt inspirerande.

2010-12-08 @ 10:24:32
URL: http://maxellexam.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback