Stämpla utanför...

När jag surfar runt och kikar så slår det mej att stämpla utanför ramarna har blivit populärt igen.

Det finns många varianter - man har en tag med ett motiv som hänger utanför själva taggen, dvs du förbereder din tag, stämplar ett motiv (antingen större än taggen eller mindre), färglägger och klipper ut ditt motiv och fäster det så att en del är utanför taggen.

Du stämplar på ett foto men låter motivet gå delvis utanför.
Ett kortmotiv med stampscapes (landskapsstämplar) och låter något motiv flyta utanför.
Kan du komma på något och visa oss??
Skriv en kommentar och länka till ditt motiv så kommer vi och tittar!



Jag sprayade en beige tag med brun mist och monterade fast tagen på kortet och sprayade lite mist i hörnen. Satte sedan igång att stämpla, först blommorna som jag stämplade ett par gånger på varandra sedan gick jag lös med andra stämplar - samtliga från Tim H.

Ha en skön helg!
Chruss

Kommentarer
Postat av: Yena

På mitt senaste kort lät jag en fågel flyta över två papper och över till cardstocken. En stämpel med noter likaså.



Ses på
http://yenas.blogg.se/2010/august/nostalgiskt-stafflikort.html

2010-08-22 @ 16:52:07
URL: http://yenas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback