Pussel och vikningar

Hoppas allt är väl med er därute nu under påsken och att det blir mycket pyssel och god mat samt frisk luft - nu känns det verkligen att våren är på väg trots frostnätter!





Pussel - det kan man använda överallt.
På kortet ovan har jag använt mig av en Sizzixdie och stansat ut ett pussel. Den här typen av dies finns hos olika fabrikat, Sizzix, QK, Spellbinders bl a och i olika storlekar. Den jag har använt mej av är ca 8,5*12,5 cm.
Jag har chalkat in den med distresser och stämpeln kommer från Tim Holtz. När jag monterade så satte jag den ''lösa'' biten på 3D-kuddar. Lite bling fick avsluta det hela.

Man kan även bara använda en pusseldel, man kan ha en riktig pusselbit och stämpla på, det finns små pussel att köpa som du kan måla och dekorera, både i papp och trä - det är som vanligt bara din egen fantasi som sätter stopp. Måla, lacka, embossa, strö på glitter och bling etc. Gör ett pussel av ett riktigt foto...

Min kollega Åsa höll förra året på med olika kortvikningar bl a det här. Jag har utvecklat iden lite med att göra en annorlunda öppning:



  Ett par varv med band och ett hjärtegem som håller ihop.
  

Fjärilen har jag ritat mot vikt kant och skurit rakt av sedan för att få 2 likadana delar (annars vet man inte hur det slutar när det gäller mej och att klippa på fri hand ;-D ) Sprötena är ritade på frihand men där kan man använda ståltråd, pärlfloss etc. Edgescraper och chalk runt kanterna på fjärilen. Inuti är det InkyWings vackra fjäril och texten passar så bra till.....!

Här kan du även använda en nyckelpiga, trollslända, konturer av ett hus, ett hjärta, en stjärna osv.

Ha en fortsatt bra påsk och kör försiktigt om ni ska ut i trafiken!
Chruss

Kommentarer
Postat av: Gunvor

Jättefina kort! Fjärilskortet är det riktigt hög wow-faktor på - "liftvarning" utfärdas!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback