Minialbum!

Jag tänkte avsluta veckan med att fokusera på lite nyheter som kommit in i e-butiken senaste veckorna. Jättehärliga nyheter om du frågar mig! :0)

Jag är ju egentligen en renodlad kortmakare, scrappar gör jag nästan "aldrig". Önskar jag kunde (!), men jag får liksom inte till det... Däremot tycker jag om att göra minialbum - gärna i 15 x 15 cm format. Blir ju nästan som att göra kort, fast med foton istället för motiv... ;0)

Den här gången har jag använt mig av en Tim Holtz nya dies. Ni har väl inte missat dessa skönheter!? Det som är så bra - förutom att de är snygga förstårs - är att det dessutom går att stansa ut ur riktigt tjocka material. Här har jag använt mig av File Tabs för att göra flikar på mitt minialbum.

Jag har dessutom endast använt mig nästan uteslutande av papper från Bo Bunnys nya kollektion MAMARAZZI. Papper som passa alldeles utmärkt med Tim Holtz temat!


Framsidan på minialbumet.

Här har jag använt mig av pappret MAMMARAZZI Tabloid, både på fram- och baksidan. Jag har valt att vara sparsam på dekorationer för att i första hand framhäva både papper och foton.



En av de nya Tim Holtz dekorationerna som kommit in, i form av charms med bokstäver i.


Här är en närbild på de utstansade flikarna. Diesen är kompatibla med Sizzix stansmaskiner.
Som stängningsanordning på albumet har jag använt mig av Tim Holtz Hitch Fasteners.



Insidan är dekorerad med papper MAMARAZZI Aperture. Här har jag även använt stämplarna "Du är en stjärna" och stjärnorna "Stjärna med stjärnor" och "Stjärna med snören" och sedan dekorerat hörnen med skruv-brads.



Sista uppslaget med papper från GLITZ Vintage Love - Polka, också en nyhet i e-butiken. Har sedan dekorerat med samma stjärnstämplar som i övriga albumet.



Avslutningsvis baksidan av albumet.

Sedan vill jag passa på att påminna om att det är mindre än en vecka kvar till Avesta-mässan!! Det går fortfarande att förbeställa för uthämtning under mässan, sista dagen är i morgon måndag (19/4). 
Större delen av Inkywings-teamet kommer att vara där under helgen. Jag hoppas vi ses där! :0)

Kram Åsa

Kommentarer
Postat av: Rosario

Ett album i min smak, jätte tjusigt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback