Scrappa med LePlume

Solida stämplar kan vid första anblicken verka tråkiga och enformiga men jag ska visa er att så är absolut inte fallet. Du kommer nämligen få se att man med lätthet kan variera slutresultatet i det oändliga. Med stämpeldynor i olika färger kommer du långt. Med dynor såsom tex Adirondack kan du enkelt stämpla upp en solid stämpel i en färg som matchar just ditt projekt.

Med Le Plume pennor kommer du ännu längre genom att du kan lägga på flera färger på samma stämpel. Så här:

När du valt ut ditt motiv och de pennor du vill använda så är det bara att måla på med en penna i taget. Här har jag valt att lägga på en rätt så mörk grå på delar av motivet.


Sedan valde jag en turkos penna och fyllde i resten av motivet.


Mitt resultat blev så här.


Variationen ligger sedan i hur du färglägger stämpeln. Istället för att färglägga ett motiv efter du stämplat det på papper så färglägger du alltså motivet på själva stämpeln innan du stämplar. Så här kan alltså en hel koloni med fjärilar se ut:


Sedan var jag ju tvungen att använda alla fina fjärilar också. Eftersom BoBunnys kollektioner innehåller så många härliga färger hade jag inga problem att ännu en gång göra en Lo i en helt ny färgställning. Den här gången blev det en mer dämpad LO i härligt turkosa och cremevita toner.

På Visbys strand (8x8)


De papper jag har använt är från BoBunnys kollektion Kitchen Spice. Bakgrundspapperet är baksidan av AllSpice och det prickiga turkosa heter Nutmeg, sedan har jag även använt en liten bit av baksidan på Cinnamon.

Förutom fjärilarna som är från InkyWings egna stämpelkollektion har jag dekorerat Lo'en med vitt grossgrain-band som jag fäst med minihäftklammrar från Tim Holtz samt en journalingruta från K&Co som jag klippt i två bitar. Jag har också satt fast turkosa minipärlor med hjälp av 3D-lack. Sedan kunde jag inte låta bli min Crackle Paint på den här Lo'en heller.

Jag har en till Lo att visa innan min vecka i bloggen är slut för den här gången. Då blir det en murrig Lo med lite "shabby"inslag.

Kommentarer
Postat av: Tiggy

Vilken härlig teknik! Jättetjusig LO också.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback