Mer Fiskars

God måndag på er!

Som Åsa nämnde i helgen så har Fiskars tillsammans med Cloud9 Design framtagit ett antal scrapbookingkit. Detta är perfekt om man tycker det är svårt att hitta papper som matchar eller om man vill göra till exempel ett minialbum där färger och stil ska vara genomgående albumet igenom.

Även jag har provat på ett sådant här kit och jag slog klorna i "Be Loved". Ett härligt romantiskt kit i huvudfärgerna rött och rosa.

På den här Lo'en har jag klämt in hela fyra fotografier från en fotoserie vilket är väldigt ovanligt för at vara jag eftersom jag en "en- foto-tjej". Tänker man desutom på att jag klämt in dem på en 8x8 tums Lo så är det rent imponerande ;-)

Klara, färdiga, hoppa


Förutom cardstocken till fotomattorna, mini-alpha stickersen och häftklamrarna kommer materialet från kitet.


Jag har även använt delar av kitet till ett annat projekt jag gjort, nämligen en förteckning av vilka Le Plume pennor jag äger. Det är alltid bra att ha en färgkarta över pennorna så man vet att man får den nyans man vill ha.



Som grund för min färgkarta har jag använt en förpackning med riktigt stora tags (Creative Tags 15,8x7,9cm). De yttersta tagsen har jag sedan klätt med papper, bokstäver samt dekorationer från kitet. På de övriga tagsen stämplade jag sedan upp AngieB's Katt med rosett. Sedan färglade jag bara katterna med de LePlume färger jag hade hemma. Eftersom jag valt att sätta ihop min färgkarta med en jumpring kan jag enkelt fylla på med nya tags när mitt LePlume-förråd sväller.

Resten av veckan kommer det komma Lo'er gjorda med de härliga BoBunnypapperna. Vi ses!

Kommentarer
Postat av: Ingrid - Inola

Himla fiffig idé med förteckningen över pennorna. Funderar starkt på att göra något liknande för mina Promarkers för att få bättre översikt. Många nyanser är ju ganska lika varandra.

Postat av: Ulrika

Sådana böcker skulle jag också behöva till mina pennor. Ett projekt för en regnig höstkväll tror jag bestämt!

2009-09-20 @ 20:11:14
URL: http://sweetysweede.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback