Kul med påsar, del 1

Något som jag har en förkärlek till är papperspåsar. Det finns så mycket roligt man kan göra med dessa! Jag tänkte visa några små exempel och jag börjar med ett påskort. Det är inget svårt alls utan det är bara att vika påsen på mitten, med botten innåt, dekorera och det är klart! Enkelt, eller hur? :0)

Här är framsidan på min julpåse. Jag har valt att använda band som låsning av kortet.
Papper: Julpapper & glitterpapper (har ännu inte kommit in i ebutiken,
brun papperspåse (bred)
Cardstock: Mörkgrön, vinröd, beige
Stämplar: God Jul - text, En snöflinga, AB - bård med stjärnor, AB - Järneksrosett (stor), Tim Holtz Holiday Hideaway
Dekorationer: Brads (har ännu inte kommit ut i ebutiken), knappar, Scrappers Floss, band, QK snöflinga
FärgDistress Vintage Photo, Staz On Timberbrown, VersaMark vattestämpeldyna (embossing)
Övrigt: Embossingpulver Guld, Embossingpulver Clear, Blomstansar, Scalloped stans (blå), Cirkelstans 1 3/4", Fernstans

Så här ser den ut inuti när den är öppnad. Det som är dekorerat med rött papper är botten på påsen. Den fliken går att "öppna" och bakom skymtar en dörrkrans. Sidorna är embossade med guld tillsammans med härliga stämpelbårder och järnek från Angie B.

På den högra sidan är själva öppningen på påsen och där har jag valt att stoppa in en "tag" med en personlig julhälsning på. Här ser ni den kika ut!

Här är själva tagen. Har embossat snöflingor med embossing Clear och distressat med Vintage Photo. Sedan är texten embossad i guld. Älskar dessa julstämplar från Tim Holtz!!

En närbild på dekorationerna. Här ser ni återigen glitterpappret jag använt! Har även använt det till "julblommorna" som dekorerar framsidan (röd och brun).

Baksidan på kortet, som är dekorerat med min peronliga stämpel.

Håll utkik för snart kommer fler roliga projekt med påsar! :0)

/Åsa

Kommentarer
Postat av: Morfen

Vad snyggt och så kul! :D

Postat av: Britt-Marie Carlsson

Jisses - så fint!!

2009-10-16 @ 00:06:11
URL: http://brittaskortmakeri.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback