Jular från förr

Idag fortsätter vi med att ha jul här i bloggen tillsammans med papperstillverkaren BoBunny. Den här gången backar jag ännu längre tillbaks i tiden, nämligen till 2004. Tiden går så fort, jag minns fortfarande den här julen som om den var igår..

Väntan (8x8)


Här har jag försökt skapa en mer gammaldags känsla, utan att för den delen göra Lo'en riktigt vintage eller shabby chic. Som bakgrund har jag använt mig av cardstock i färgen Vanilla. Kanten har jag skrapat med en Edgescraper och färgat in med Fluid Chalk, Creamy Brown. Det mönsterpapper jag har använt är St Nick, Noel. Även detta papper har jag skrapat på kanterna sedan har jag dessutom knögglat ihop papperet och vecklat ut det igen för att få en sliten effekt.

Dekorationer jag har använt är det breda röda Sheer ribbon-bandet som jag häftat dit. Jag har även använt en journalingruta från K&Co och ett gammalt papper som jag rivit ut ur en gammal bok.



De härliga tygblommorna är också BoBunny, precis som mönsterpapperna. De härliga bradsen som jag använt i centrat på blommorna ligger i en blandad förpackning med brads tillsammans med bla de glittriga bradsen jag visade igår. De bruna halvpärlorna är från Prima. Både bradsen och halvpärlorna finns på lager i butiken men inte upplaggda i webshopen ännu. Slutligen så har jag stansat ut blad i papperet Tis is the season, Snowflakes.

___________________________________________________________________________________________

Ni har väl inte missat Åsas fina julpåse som kan bli din? Du har veckan ut på dig att göra en kommentar på
Åsas blogginlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback