Halloween!

Halloween närmar sig med stormsteg och även om traditionen inte är så stor i Sverige så vill jag ändå känna mig lite förberedd. Ifall nån liten själ kommer och knackar på dörren och frågar om Bus eller Godis!? ;0)
Så det blidde en liten godiskista:

Mallen till kistan tror jag bestämt att det är våran egen DT-Anne som ursprungligen skapat! Den är utskuren med Silhouetten.
Papper: Bo Bunny
Cardstock: Svart
Stämplar: Angie B´s Häxa, Pumpor, Fladdermus - stor, Fladdermus - Liten
Dekorationer: Brads - skruvar, band - check
Färgläggning: Promarkers
Färg: Sharpie Extra Fin - vit penna, Cateye - Charcoal, Adirondack - svart

Alla kanter är chalkade med en vit dyna. Spindelnätet och spindeln är ritade för hand med en vit penna.

Texten är utskriven på datorn och chalkad med en svart dyna.

Dom fantastiskt söta fladdermössen är ditsatta med 3d-kuddar. Ögonen har fått en dropp 3d-lack på sig för att få en lite extra förhöjd känsla.

Även insidan på locket har blivit dekorerat med spindelnät och fladdermöss.

En sista bild på hela kistan, med locket på sniskan!

Tack för idag, ses imorgon!! :0)

/Åsa


Kommentarer
Postat av: sari h

jag bara älskar den här... jag skulle vilja få en handledning i hur man skär ut kistan för hand...

Postat av: Scraphorse - Åsa

Jag tror faktiskt att det gjordes en mall för det, samtidigt som denna. Jag ska kolla om jag kan få tag på den! :0)

Mvh Åsa

2009-10-16 @ 16:25:33
URL: http://scraphorse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback