Gammel Hilma

Nu är hösten verkligen här och kylan bitar hårt i  kinderna på morgonen när man lämnar barnen. Tänk vad härligt det är att få krypa in i stugvärmen och pyssla. Ja min kreativitet är på topp dessa tider i alla fall!

Dagens LO är skapat på ett annorlunda sätt för mig. Grunden med papper byggde jag upp först. Sedan letade jag reda på ett foto som passade, helt bakvänt mot hur jag brukar jobba, men ett roligt sätt.

LO:en är denna :



Jag Har stansat en Staketbård högst upp med hjälp av Martha Stewartstansen - Fence. Från den kanten byggde jag upp en grund av mönstrade papper från BoBunny. Jag tog papperet
BoBunny - FLUTTER Wish Bracket Square  och delade det på mitten (bra sätt att få ett annorlunda papper att räcka längre).

Sedan hittade jag fotot placerade ut det och börjde plocka dekorationer.  För att dokumentara bilden använde jag mig av en scrapruta med platts att ange tid/platts och händelse.




Kände för att leka lite, så jag plockade fram mina grungeboard, distresser, clackelpaint och crackel accent.

Vingarna målades med Rangers Clackelpaint - Oldpaper. Hjärtat färgade jag in med Distressdynan Fired Brick och uppepå la jag ett lager med Rangers Clackel accent.



Titeln är även den infärgad med Distressdynan samt lackad med Crackel accent. Sedan stämplade jag 2 st klamrar/hakar på ett randigt kort, som jag även chalkade ner med en ljusbrun dyna.

Grungeboardswirlen är även den målad med Crackelpaint - Oldpaper. I Swirlen har jag placerat en Ticket från Tim Holtz, på den har jag stansat och klippt ut detalger från BoBunny papprena. Primablomman har jag sedan vikt dubbel och fäst en dekoration på den.



Papper:  BoBunny - FLUTTER Wish Bracket Square,
             BoBunny - KITCHEN SPICE Kitchen Spice

Dekorationer: Blomma Prima Flowers White (wildflower), Ticket Tim Holtz, Grungeboard Minis plain& Elements

Stämplar: Journalingstämpel scrapruta, Klamrar/Hakar

Stans: Martha Stewart - Fence

Hoppas att ni får en underbart solig höstdag!
Kram Anna-Lena


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback