Mera Greeting Farm

Jag fortsätter lite på Greeting Farm temat idag. Dessa härliga små snögubbar är också från dom nya motiven.

Kortet är gjort i storleken 10x17 cm.
Papper:
Cardstock (mörkblå och ljusblå), mönsterpapper från privata spillpappershögen
Stämplar: KeepCozy (Greeting Farm), långa ord - julafton (text), Personlig stämpel
Färg: Promarkers, Adirondack (svart och coolperi)
Dekorationer: Band, Charm (snöflinga), Miniros, Scrappers Floss, Halvpärlor
Övrigt: Martha Stewart Stans (stjärnor), Martha Stewart Stans (snöflingor), Fiskars skärmall (cirklar), Scalloped stans (blå)

Snögubbarna är målade med Promarkers, utskurna med hjälp av en Fiskarsmall och fastsatta med 3d-kuddar.

Baksidan är dekorerad i samma stil som framsidan.

För att göra snöstjärne-silhouetterna som är i cirklarna så har jag använt mig av restpappret som blir kvar när jag
stansar ut snöflingorna.

Jag använder mig av valfri stämpeldyna, en sminksvamp, vitt papper och sedan restpappret.

Först färgar jag in sminksvampen med färgen från stämpeldynan...

..och sedan duttar jag på färgen över snöstjärnan.

Det färdiga resultatet, nu är det bara att klippa eller stansa ut den.

Så enkelt kan det vara att göra sina egna mallar. Så se till att spara alla restpapper nu ;0)

Kram Åsa

Kommentarer
Postat av: Zarah

Så ljuvligt sött - och snögubbarna är ju SÅ söta! :D

Postat av: Anonym

Åh,vilka söta snögubbar! Jättefint kort som är riktigt vintrigt!

2009-11-23 @ 21:47:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback