Altrat en chokladask

Hittade en liten chokladask som vi fick i julklapp förra året, den är ju tom idag men fin att altra:-) Tänkte jag skulle fylla den med lite egen gjorda godisar till jul.



Jag har målat ryggen/kanten med
Distress Crackle Paint Frayed Burlap. När den torkade klädde jag ovan och undersidan med randigt juligt papper. Motivet är den under bara julstämpeln
Stjärnängel, den är stämplad på ett vitt papper och bakom har jag maskat in
 jultext stämpeln,
Julsångsbakgrund. Stjärn ängeln har jag sedan målat med färgpennor och lösningsmedel. Jag har använt mig av olika delar från ett Grungeboard Elements kit. Dessa har jag färgat in med Distressdynan Walnut Stain. I hållen har jag droppat Liquid Pearls i guld. Swirlen från Grungeboard kitet är målad med lite guldakrylfärg.


För att få med den runa stämpeln
Sigill – Stort
 stansade jag en 2" rundil i papper och färgade in med Distress Inkpad- FIRED BRICK. Sedan doppade jag mitt papper i tjockade utee embossingpulver. När det var smält stämplade jag sigillet med vit stämpelfärg.

Sedan lite
Band - Bomullsspets

och lite Pappersrosor  så var det hela klart.







Innuti har jag placerat en julbiljett
och det är stämpeln /God Jul-biljett. Här kan jag sedan skriva en liten hälsning till den som får min lilla låda.

Kram Anna-Lena
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback