50år

En släkting till min sambo fyllde 50 år i oktober och även om jag inte är någon van kortmakare så är det väl för sådana här tillfällen jag har köpt in alla stämplar och kortmakeriprylar till. Jag älskar verkligen alla min prylar och det är kul att faktiskt använda dem ibland.



Jag stämplade upp en stämpel från
Tim Holtz med  ett par LePlume-pennor. Sedan målade jag Distress crackle paint i den ofärgade nyansen rock candy över hela motivet. Att tänka på är att motivet löses up lite grann av färgen så motivet blir mer diffust. Jag passade även på att måla crackle paint på ett par grungesiffror som jag färgat in med en Promarker-penna. När Crackle painten torkat matchade jag ihop min stämpel med några av mina spillpapper, det bruna med vita prickar är Jenny Bowlin-Small dot, för att sedan leta rätt på lite dekorationer.



Som blomcentra har jag använt metalldekorationer från Tim Holtz och som pricken över i en pin i matchande färg. Min allra senaste förälskelse i dekorationsväg är den härliga filmstripen från Tim Holtz, ni kommer få se den ett par gånger till under veckan som kommer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback