Hej - från en nybörjare

När jag papperspysslar så scrappar jag främst. Visst gör jag enstaka kort men jag har aldrig blivit så förälskad i stämpling och färgläggning som jag har blivit i scrapbooking. Men det finns underbara produkter där ute i stämpelvärlden som gör det enkelt för oss som inte är experter vilket gör att det faktiskt är riktigt roligt att skapa kort i varven mellan Lo'ena.

Idag har jag lekt med följande produkter för att visa hur fint det kan bli även för oss nybörjare:


Jag har stämplat upp The Greeting Farm´s Fairy Chloe med dynan Adirondack och sedan färglagt med mitt senaste inköp, mina ProMarkers. Så pass har jag lärt mig av alla stämpelgalningar på InkyWings att man bör ha en vattenlöslig stämpeldyna som tex Adirondack när man färglägger med ProMarker för att undvika att lösa upp stämpelfärgen.

Jag kommer ihåg när ProMarkers slog igenom i stämpelvärlden och jag måste erkänna att jag då var sugen på ett köp trots att jag då aldrig stämplade. Förra hösten fick jag möjlighet att prova Promarkers dock och kom snabbt fram till att dessa pennor inte var något för mig. Det var jag nöjd med tills Avestamässan som var alldeles nyligen då
Åsa demade ProMarkers i InkyWings monter tills jag föll alldeles pladask.

Här har jag målat mitt motiv med lite variation:


Det första motivet har jag bara ritat rakt upp och ner, precis som barnen gör i sina målarböcker. På motiv nummer två har jag använt samma penna igen för att skapa skuggor och ge lite liv till motivet. Det är det som gör ProMarker-pennan så bra, att du kan med en och samma penna kan skapa flera olika nyanser. Sedan har jag även gjort ett tredje motiv där jag har förstärkt skuggorna med en penna i en ny färg. Här väljer man efter smak hur mycket kontrast man vill ha på sitt motiv. För att vara typ mitt tionde motiv jag någonsin färglagt med ProMarker så måste jag ärligt säga att ProMarkers är enkla och underbara att arbeta med.

Slutligen så gjorde jag även ett enkelt kort med det motiv jag färglade. Ni har väl inte missat Primas härliga pärlswirlar?



Tack för mig! Kram Susanne

Kommentarer
Postat av: Britt-Marie Carlsson

Jag tycker så mycket om ditt kort! - jättefint! Åh så fint!! :D

Postat av: Åsa - Scraphorse

Men å så fint!! Du är så duktig Susanne, snart är du lika stämpeltokig som oss andra ska du se, vänta bara... ;0)

Kram Åsa

2009-05-10 @ 12:25:11
URL: http://scraphorse.blogg.se/
Postat av: Maya

Det ble rååålekkert,Susanne!!

Nydelige farger og lekkert fargelagt!!

Klem fra Maya:)

2009-05-10 @ 13:59:45
URL: http://mayas-hobbyblogg.blogspot.com/
Postat av: Morfen

ÅÅÅÅH vilket underbart kort!!

2009-05-10 @ 14:33:32
URL: http://morfen.blogg.se/
Postat av: annkan

Heelt underbart kort!

Superfint färglagt ju!!

2009-05-11 @ 12:13:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback