Ett första försök...

... att färglägga stämplat motiv med Promarkers! Jag är ju egentligen scrappare, men kort- och stämpelvärlden lockar mig mer och mer. Jag vill prova på nya saker och lära mig fler tekniker. När jag läste min DT-kollega Susannes inlägg om att färglägga med Promarkers så verkade det faktiskt inte alls svårt, så jag bestämde mig för att prova :). Jag har använt Promarkers tidigare, både på kort och layouter, men då mest fyllt i som jag gjorde när jag målade i målarböcker när jag var liten. Nu har jag provat på nästa steg, kan man säga.

Det var faktiskt inte så svårt och riktigt, riktigt roligt! Jag valde en stämpel från populära Greeting Farm, och färglade det söta lilla rådjuret med färgen Cinnamon. De ljusa partierna är färglagda med Ivory. Enkelt och bra att börja med bara två färger, tänkte jag. Skuggorna är lagda med samma färg, Cinnamon. När jag var färdig klippte jag ut stämpelmotivet och monterade det på 3D-kuddar. De pyttesmå blommorna kommer från Primas lyxblandning, en Organzapåse full med blommor i alla de färger och storlekar! Bladen är en grön blomma som jag klippt i fem delar.



Nu är jag biten, kommer definitivt att fortsätta träna på att färglägga med dessa pennor.

Måste också visa den söta stämpeln Lisa skickade nyligen. Jag känner mig mäkta stolt över att få tillhöra InkyWings designteam! Här är alltså baksidan av kortet:


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ett verkligt underbart kort och superfin färgläggning. ProMarkers smittar verkligen.

Postat av: annkan

Ett jättesött kort!

Och jag håller med- ProMarkers är superkuliga att färglägga med. :-)

2009-05-21 @ 00:06:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback