Spray; Perfect Pearl

Ett utmärkt sett att tillföra färg eller glitter på sina alster är att använda någon av de sprayfärgerna som finns på marknaden. Hos InkyWings hittar du Glimmer Mist från Tattered Angels men även Perfect Pearl och Distress Ink som du kan skapa egna sprayer av.



Idag har jag gjort några påskkort där jag använt Perfect Pearls från Ranger. Perfect Pearls köper man i pulverform i små burkar.För att kunna använda det som sprayfärg behöver man en liten sprayflaska, typ mini mister, och vatten. Pulvret är drygt så blanda försiktigt.
Om vi tittar på bilden ovanför så ser vi att sprayfärgen inte är så färgstarkt utan det som framträder är främst glittereffekten. Så vill man ha glitter med dämpad färg är Perfect Pearl något för dig. En annan fördel är att du själv kan styra färg- och glitterstyrkan på din spray eftersom du blandar dig själv plus att Perfect Pearls finns i många härliga färger.



Här är tre härligt färgglada påskkort. På dessa kort har jag använt Perfect Pearls som en glittereffekt.



Jag har sprayat hela kortet med lite glitter men även gjort varsin koncentrerad sprayning på mina härliga små pappersrosor. Jag har använt mig av färgnyansen Perfect Pearl, som ger ett fint vitaktigt glitter.



Jag har även lekt med de roliga alkoinksen för att skapa matchande papper till mina kort. Det häftiga bandet är det breda WEB.



Slutligen så har jag färglagt stämpeln "Kanina" med hjälp av Le Plume-pennorna. Ovanpå motivet har jag sprayat Perfect Pearl men det härliga glittret kommer inte till sin rätt på fotot.

Imorgon tittar vi vidare på ett annat sprayfärgsalternativ.

Kommentarer
Postat av: Cath.

Vilka fina kort! Rosorna blev jätteläckra!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback