Spray; Distress Refill

Om Perfect Pearls främst glittrar så gör Distress refillerna det motsatta. De ger bara färg. Distress refillerna slog stort i Sverige för ett par år sedan, främst som ett medium att färglägga motivstämplar med. Men pga av sin vattenlöslighet passar Distresserna utmärkt som sprayfärg. Precis som till Perfect Pearl behövs en liten sprayflaska, tex en minimister, samt vatten. Droppa bara i refill i vattnet. Antalet droppar avgör hur mycket färg som sprayen ger, det går även utmärkt att blanda olika refiller för att skapa en egen färgnyans.



Här har jag använt mig av Distress refillen Broken China på bakgrunden av kortet. Jag har även använt mig av Tim Holz masker för att skapa mönster.



Närbild av de läckra kugghjulen från Tim Holz. De passar utmärkt till manliga alster men även som lite fräcka metalldetaljer på tex en vintage-Lo. I övrigt har jag använt cardstock, bandet WEB, säkerhetsnålar samt mini alpha stickers.

Bakgrunden på nästa kort är gjort med Distress refillen Fired Brick. Bakgrunden är först sprayad och sedan skapade jag ett mönster genom att låta utspädda droppar rinna nerför papperet. Den läckra stämpeln är Tim Holtz och är uppstämplat med hjälp av Le Plume-pennor.



Imorgon avverkar vi den sista färgsprayen, nämligen Glimmer Misten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback