Nyheter v.13

Banner IW Nyhetsbrev


Vecka 13

Milde himmel vad tiden går.
Veckorna före och efter mässan i Göteborg flög iväg, men nu börjar jag komma ikapp mig själv igen känner jag. :-)

Dags för lite nyheter från InkyWings, för visst händer det saker hela tiden!

******************************** 

NYHETER:
Det har kommit hem fler scalloped-stansar och även vanliga runda stansar i motsvarande storlekar. Shopen är precis uppdaterad!


Jag har fått hem distress-dynor + refiller. Tyvärr bara hälften av färgerna på dynorna, men nästan alla refiller finns hemma. Resterande dynor skall komma dom med, men var restade för tillfället.


Det finns gott om Glimmer Mist i shopen, och det är även påfyllt med Perfect Pearls för den som vill blanda egen glitter-mist. PP (Perfect Pearls) passar utmärkt att blanda ihop med lite distress ink + vatten för att få mer färg. (spana in Tim Holtz blogg för massor av spännande tips på den fronten!)


Det har även kommit hem fler av Tim Holtz EZ-monterade stämplar, och ännu fler kommer att trilla in framöver.


På band-fronten är det fullpackat i mina häng-rännor här i ladugården. Band i långa rader och i all sköns färger. ;-) Allt finns i shopen fast jag kan lova att bilderna på nätet gör tyvärr inte banden rättvisa - dom är mycket finare i verkligheten! :-)


Alla Tim Holtz Stickles finns hemma. Dom är inte glittriga, utan mer "färgiga". Det sägs att det är krossat glas i och det ger det är ruffiga utseendet som Tim Holtz bara är bäst på!


Pappersblommorna som kom hem innan Göteborgsmässan är nästan helt slut och en ny laddning är beställd och väntas hem om ca 3-4 veckor! Förhoppningsvis lagom till Avesta-mässan.


Ett nytt stämpelmärke är på väg hem - *The Greeting Farm* helt ursöta stämplar. Troligtvis i shopen inom ett par veckor.

Fler stämpelmärken är på G, vad det blir får ni hålla utkik efter! :-)


InkyWings släpper oxå nya stämplar lagom till Avesta-mässan. Dessa är just nyligen "ark-satta" och skall iväg på produktion. Spännande värre. Det är måååånga, så troligen blir det två stämpelsläpp här under våren! Jag kan utlova lite stora texter, lite natur och något riktigt "hjärtligt". :-) (och massa annat)


********************************

LAGERÖPPET:
Torsdag 2 april kl. 18-20
Söndag 19 april kl. 13-17

Möjlighet att pyssla finns båda dagarna till en kostnad av 50:-. Du kan då sitta fram till kl. 21.00 på torsdagen om du vill och. Fika och lån av verktyg och stansar ingår! (Anmälan krävs)

********************************

KURSER:
Det finns platser kvar på flera av kvarvarande kurser under våren!

********************************

FREDAGAR = STUDIEDAGAR
Jag påminner igen om mina fredagar...

Under våren kommer jag ägna dom flesta fredagar åt att studera! :-)
Jag läser den populära kursen "Digital Bildbehandling" på distans på högskolan.
Jag har valt att ta det på fredagarna eftersom det ändå är ganska lugnt här på lagret då och det mesta är packat och avklarat sedan tidigare i veckan. Så om du inte får svar på e-mail på stört under fredagar så vet du vad det beror på! :-) 

********************************

DESIGN TEAMET:
Tyvärr har jag en ledsam nyhet här.
Chruss har lämnat design teamet pga att livet inte riktigt har gått ihop den senaste tiden. Något som vi andra så klart tycker är oerhört tråkigt, men med full förståelse för livet och familjen måste komma i första hand. En stor KRAM från oss alla så hoppas vi att du hittar tillbaka till pysselglädjen snart igen. :-)

********************************


/Lisa
InkyWings Motivstämplar
http://www.inkywings.com/


Kommentarer
Postat av: Millan

Så trist att Chruss slutar! Hon har under så lång tid varit en riktig inspirationskälla! Jag hoppas att hon fortsätter att skapa så att vi får njuta av hennes verk även i framtiden!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback