Egengjorda pins och lite annat smått och gott

Det finns jättesöta pins att köpa och använda som dekorationer på sina alster, men med lite fantasi, några ögonpins, metalldekorationer och minirosor eller vad du nu kan hitta på, så kan du göra egna pins som passar just dina kreationer. Här är några exempel på vad jag lekt fram med material från butiken. Jag får nog utfärda en liten varning dock - det är svårt att sluta när man väl börjat göra egna dekorationer! Det är så roligt och det ena leder hela tiden till det andra :)

Här är pins som jag gjort med minirosor ovanpå en beadcap. Själva pinnen har jag bara trätt genom beadcapen. På den rosa rosen har jag sen strukit ut lite liquid pearls på kanterna. På pinnen i mitten har jag klistrat en dew drop.



Här är några andra exempel. Jag har trätt pärlor och sen lindat rosorna runt pinnen. Rosorna sitter ju på en tunn ståltråd som jag i vanliga fall brukar knipsa bort. Här behövdes den istället för att sätta fast rosen. Den lilla nyckeln har jag trätt på blommans ståltråd. Pärlorna är sen limmade med lite Scrappy Glue.



Här är några andra dekorationer, som kan passa i mitten av blommor tänkte jag. Jag har limmat rosor på löv och inuti beadcaps. Lite liquid pearls på den rosa och vita rosen.



Och slutligen, en enkel pin med en bit band knuten runt och ett par pins där jag trätt på olika pärlor jag hittade i mina gömmor. Som ni ser kan man hitta på precis vad som helst!



Dagarna som följer kommer jag att visa några alster där jag använt mina egengjorda dekorationer.


Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Åh vilka fina pins! Jag blir hemskt sugen på att prova själv! Ska bli spännande att se hur du har använt dina egengjorda dekorationer!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback