Dags att bekänna färg

Den här veckan kommer handla om färg, i mängder. Alla har vi vår stil, vare sig vi är scrappare eller kortmakare. Vi kan beundra andras alster hur mycket som helst men när det kommer till en själv så håller man sig ändå till sitt "säkra" område. Så är det i alla fall för mig. Jag kan sitta hur länge som helst och beundra allt vintage och shabby chic men när jag själv sätter mig ner för att skapa så får jag bara inte till det, det är liksom inte jag. Jag har funnit att jag trivs bäst med färg, riktigt klara kitchiga röda, cerisa, gula och turkosa färger. För även om dämpat, dovt och lite lätt trasigt har sin charm så visst hajar man till lite extra när man ser ett riktigt färgglatt kort eller Lo?

För att inviga veckan har till och med jag gått lite utanför min "comfort zone" när det gäller färg. Min regel är oftast massor med färg men en i taget. Det vill säga gärna gult, rött och turkost, men på tre olika Lo'er. Som ni kommer se under veckan så blandar jag faktiskt oftast max två olika färger på mina alster, om vi räknar bort vitt och svart. Men för er skull har jag skapat två kort med lite mer färg än så.




Här har jag arbetat med spillpapper, Glimmer Mist, Distress Crackle Paint, band, Dew Drops samt Thickers.



Här ser vi i detalj hur den härliga Distress Crackle Painten ser ut. För att framhäva krackeleringen har jag med hjälp av en svamp gnuggat in Distress refill av samma färg (Broken China)  i skårorna efter det att färgen torkat.

Imorgon och några dagar framåt kommer vi att titta lite närmare på de olika sprayfärgsalternativen som InkyWings saluför. Vi får inte heller glömma bort att påsken närmar sig med stormsteg och framåt helgen kommer jag dela med mig av en del påskpyssel vi kan engagera våra barn i. På återseende. Kram Susanne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback