Bröllopskort

Den här veckan tänkte jag ha lite extra fokus på detaljer, på såväl kort som layouter. Jag kommer också att använda upp en hel del spillpapper (och jag har mycket av den varan!) 

Jag älskar att lägga lite extra tid på att sätta dit just den där pärlan eller lägga 3D-lack på just den där blomman. Jag tycker om när det finns mycket att upptäcka på ett alster. Här har jag gjort ett kort till en kollega som nyligen gift sig. Jag rotade lite i spillpapperslådan, och bestämde mig för att kortet skulle gå i rosa, grönt, vitt och brunt. Kanterna har jag rivit med min kantrivare, chalkat och sen vikt till lite på olika ställen. Bandet har jag vikt som ett hjärta och fäst under en av blommorna. Massor av vackra band hittar ni i
butiken.



Blommorna har fått lite glitterlim på sig, jag har duttat på med fingret så att glittret bara kan anas.



Närbild på de rivna och vikta kanterna. De söta halvpärlorna heter Dew Drops, här i silvertoner, och finns såklart i butiken.



I butiken finns också dessa söta små nycklar i silver. Perfekt på ett kärlekskort! Och ingen kan väl ha missat de underbara minirosorna? Jag tror att de går att använda precis var och hur som helst :)



Och slutligen, en bild på hur jag 3D-lackat de små bokstäverna.



Under resten av veckan blir det ännu mer detaljer och spillpapper, så kika in snart igen!

Kommentarer
Postat av: Maya

Vakkert,vakkert!!!

Klem fra Maya :)

Postat av: Zarah

Så fantastiskt VACKERT!

2009-03-02 @ 22:26:21
URL: http://zarischka.blogspot.com
Postat av: Elisabeth Jonsson

Jag skulle så gärna vilja ha dien till den "bruna bakgrunden"... Supersnygg, men går inte hitta någonstans... För de e väl en die?? Till vilken maskin? Vet du/ni var man kan köpa den? Eller e de chipboard??

//Elisabeth

2009-03-04 @ 21:38:18
Postat av: Willea

Hej Elisabeth! Det är faktiskt chipboard, av okänt ursprung dock, som jag använt.

2009-03-04 @ 22:11:48
URL: http://www.willeasscrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback