På väg

Jag scrappar sällan om mig själv, oftast om mina söta och busiga barn, men ibland så "tar jag mig i kragen" och gör en layout om mig. Jag vill ju att barnen ska kunna se och läsa om sin mamma också, inte bara om sig själva. Dagens layout handlar om att jag har uppnått många av mina mål och nu är på väg mot nya (journaling på baksidan, jag har alltid så svårt att få med mycket text på ett snyggt sätt!).



Jag har använt ett Jenni Bowlin die cut-papper och ett randigt papper från 7gypsies, finns i
butiken. Jag skar ut insidan på Jenni B-pappret och rufsade till och chalkade kanterna. Därefter klistrade jag det på 7gypsies-pappret, klippte ut ca 1 cm större än det vita och använde edgescrapern och fluid chalken på kanterna där också. Ramen från Jenni B-pappret satte jag fast med häftklamrar, lite på sniskan sådär. Har även använt ett tårtpapper (inköpt i matbutiken hemma), ytterligare ett Jenni Bowlin-papper och en liten kakservett från Inkywings.

Här är papperna jag använt:

   

Som dekorationer på layouten har jag använt minirosor och blad som jag tvinnat ihop till en blomranka. En lite större grön blomma har jag satt i mitten (två Prima-blommor som jag snurrat runt en bit ståltråd och sen limmat ihop). Fjärilarna har jag stämplat på vitt papper, målat med Promarker-pennor (två olika rosa nyanser) och sen lackat med dels crackle accents och dels glossy accents. När jag klippt ut fjärilarna har jag bockat till dem lite grand och sen fäst dem på och runt blomrankan.

Bilder på fjärilstämpeln (medium) och de färdiga fjärilarna:

   

Slutligen ett par närbilder på blomrankan:

   

Jag hoppas ni har en härlig sommar! Här nere i Skåne öser regnet ner idag, vilket innebär pysseldag :).

/Kramar, Helena

Kommentarer
Postat av: annkan

Jättevacker layout!!!



Du är verkligen en STOR inspirationskälla!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback