Mer Flock

Hej igen.

Jag hoppas ni har några riktigt fina sommarmånader. Själv jobbar jag mycket, så är det på sommrarna när man är arbetslös/studerande. Men visst hinner jag med en hel del annat också, som tex lite pyssel. Jag tänkte visa er ett annat sätt att använda Fun Flock än det vi gick igenom förra veckan.

1. För grunden behöver du följande material:

Fun Flock, Glue Pad (lim i stämpeldyna), valfri stämpel, papper att stämpla på.

2. Jag har valt en stämpel ur InkyWings senaste stämpelkollektion, nämligen Ängsgröe höger. Jag placerar denna stämpel på mitt akrylblock som jag har Tack'n Peel monterat på. Sedan duttar jag på lim precis så som jag hade gjort om det var stämpelfärg.


3. Sedan stämplar jag upp motivet som vanligt på ett passande papper. Jag har valt grön cardstock för att framhäva mitt vita Fun flock.


4. Sedan får man arbeta i ett raskt tempo så limmet inte hinner torka. Strö över att lager flock på området du stämplat på. Flocket fastnar bara där du har lim så du behöver inte vara jättenoga.


5. tryck lätt med fingrarna över flocken för att hjälpa den att fastna. När du är nöjd skakar du av överflödigt flock. Färdigt! Ett tips är att slå av det överflödiga flocket på ett böjligt papper så att du kan hälla över flocken i burken igen. Här kommer det mitt slutliga resultat:


Och så en detaljbild


Material från InkyWings är Fun flock, Glue Pad, akrylkloss och Tack'n Peel, stämpeln Ängsgröe höger, cardstock , Mönstrat papper - SEI, Dew Drops, bollfrans samt vit penna - Inkessentials White Opaque Pen

Då är det bara att sätta igång att skapa! Kram Susanne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback