Gunvor gästar design teamet!

Innan dom nya stämplarna var på G frågade jag Gunvor om hon ville gästa design teamet med några alster och det ville hon! Jätteskoj - det tackar vi för.

Här är ett par av alstren Gunvor gjort med bl.a. dom nya grässtråna!




En härlig sommaräng med fjärilar. Här färgade jag in stämplarna med olika dye ink-dynor och stämplade på vanlig matt kartong. Texten är stämplad med Archivaldynan, och fjärilarna med Adirondack Wild Plum. De senare klippte jag ut och monterade (två av dom delvis utanför kortet för att få lite liv i det hela) med distanskuddar.



Gräset och klöverblommorna är stämplade på glossykartong med Archivaldyna (Jet Black). Därefter har jag duttat färg från en "Big and Juicy" regnbågsdyna (jag började med den ljusaste och gick mot mörkare ). När det torkat stämplade jag texten och fjärilarna med vit pigmentdyna och embossade med vitt EP.

Tips: Det var lite svårt att få det smälta EP:t att stelna i den 34-gradiga värmen i pysselrummet så jag la kortet i kylskåpet en stund



Stämpeln med fyllda cirklar stämplade jag på beige kartong med en glittrig vattenmärkesdyna och embossade med genomskinligt EP (men glittret syns tyvärr inte på bilden). Sedan la jag på färg från två ditress-dynor  och stämplade grässtrån och klöverblommorna med samma dynor. Där det embossade är fäster inte färgen.
Innan det stämplade hann torka helt gnuggade jag lite med handduken för att få det lite suddigt och få bort överskottsfärgen från de embossade cirklarna.. Längst ner stämplade jag övre delan av kråkvicker-stämpeln med svart dyna som en bård.
Den mindre, fyllda fjärilsstämpeln färgade jag in med samma dynor som jag använde till bakgrunden och fuktade lätt med vattendimma (från en sprayflaska - spraya rakt upp och fånga vattendimman med stämpeln) innan jag stämplade på beige kartong. Lite mer fukt och så gick det att få ut ytterligare ett avtryck utan att färga om stämpeln, och fjärilarna blev olika färgstarka.

/Gunvor

Kommentarer
Postat av: Sara - SaGam

Vad roligt att se dig här Gunvor! Impad som vanligt av tekniker du använder.

Postat av: Ingrid - Inola

Vilka vackra kort du har gjort på temat ängsblommor - tack för härlig inspiration!

2009-07-09 @ 08:34:35
URL: http://inola.blogg.se/
Postat av: annkan

Å- man får tacka för inspirationen!

Mycket fina alster!!

2009-07-09 @ 22:13:47
URL: http://annkan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback