Fler rutor

När jag ändå var inne i ett stim med rutor så passade jag på att testa med en liten canvas oxå. Tänkte jag skulle göra en större, men ville öva på en liten först. (vilket visade sig vara smart, för det var lite knepigare än jag tänkt eftersom jag lekte med dynor och glimmer mist)


Som ni ser så blödde kanterna lite under mina post-it-lappar eftersom jag körde på rejält med glimmer mist och distressdynor så det "flöt" lite. ;-)  Blir väl lite skillnad om man jobbar med akrylfärg så det ska jag testa nästa gång. Fåglarna blev lite "rutiga" så dom fyllde jag genom att dra runt färgen lite med en fuktig pensel. (distressfärgen är ju vattenlöslig)

Provade oxå att göra en större ruta på ett cardstock. Tänkte jag skulle scrappa på det sen. Så här blev den rutan:

Jobbade även här med distresser och glimmer mist i en salig röra så det färgade är ganska skimrande, syns inte så bra på fotot precis. Foto på den färdigscrappade sidan kommer framöver.


Kommentarer
Postat av: Elisa

Nu är du i ett bra inspirationsflöde, Lisa! Härligt! Blir spännande att se den färdiga LO:n sedan...

Postat av: Suss/Pappersdraken

Absolut superläckert att göra ett helt scrappapper i denna teknik!

Full av inspiration ångar jag upp till mina distresser!



PS Canvasen var väldigt fin den också- maken gillade den med ( bilen!) Hade du maskat den först?

2009-07-15 @ 20:24:53
Postat av: Agneta N

Himmel så snygga kort. Roligt att se vad man kan göra med "rutan" ;o) Tack för fin inspiration!

2009-07-16 @ 19:27:53
URL: http://agnetaskort.blogg.se/
Postat av: annkan

Wow, Lisa! SÅ läckert!! Gillar canvasen massor!

Tack för inspirationen!

2009-07-20 @ 20:08:32
URL: http://annkan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback