Blandade färger



Ni har väl inte missat de här fina blomstämplarna som släpptes för en tid sedan.

Här har jag lekt lite med olika sorters färger. Jag har använt ett akvarellpapper som tål lite vatten och stämplat olika blommor med vattenfast dyna.

Sedan blandade jag distressfärgen scattered straw med lite vatten och gnuggade runt den på kortet med handtaget eller joysticken som den kallades i föregående inlägg.

När det var klart lade jag pappret på tork och väntatde tills det var helt torrt.

Sedan tog jag fram mina akvarellfärger och tog lite turkosfärg och blandade med vatten och målade på det med en pensel. Då fick jag det solnedgångslika utseendet. Så lät jag det torka en gång till.

Därefter skar jag ut motivet så stort som jag ville ha det och monterade på en kortstomme.

Blomstämplarna tillsammans med en fin textstämpel blir enkelt och snyggt och passar att ge till vem som helst.

/ Ann-Louice

Kommentarer
Postat av: Bim Pettersson

ja den är så fin .

hoppas lilla Mams! klarar ett uns av de vackra

som du skapar . du är så otroligt duktig .

Kram lilla tösa

2009-07-29 @ 10:13:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback