Välkommen 2009

Gott Nytt År på er alla. Jag hoppas att ni hade ett trevligt slut i går och att ni inte mår allt för dåligt idag ;-)
Det är ett spännande år framför oss där InkyWings firar hela 8 år! Det ska vi givetvis fira ordentligt.

Igår satte jag mig för att göra ett nyårskort till alla er som brukar kika in här i bloggen. Jag visste redan att jag skulle använda mig av en av Tim Holtz underbara stämplar eftersom just denna påminner mig om fyrverkerier. Jag plockade fram mina Le Plume-pennor tillsammans med mitt akvarellblock och valde att gå mot det lyxigt guldiga till mitt stämpelmotiv. Jag rotade fram min "Mini Mister", ni vet de där små sprayflaskorna. Jag har 4 st, varav jag i en har vatten för att mista på mina stämpelmotiv för att få den där akvarellkänslan. Direkt efter första trycket på flaskan insåg jag mitt misstag. Jag hade tagit fel flaska.

Visst händer det olyckor när man skapar ibland. En fluid Chalk upp och ner, ett snedplacerat papper eller som när Edge Scrapern river lite för mycket. Jag hade lyckats få tag i en Mini Mister med Perfect Pearl i. Det flög en del inte så fina ord i mitt huvud innan jag beslöt mig för att köra på än då. Och när stämpelmotivet torkat upptäckte jag att mitt misstag hade blivit som Ahlgrens bilar. Ja, ni vet historien om att Ahlgrens berömda bilar kom till i ett misslyckat försök att göra marshmallows. Om historien har någon sanning bakom sig vet jag inte men poängen är i alla fall att mitt misstag visade sig vara rätt så lyckat. Kvar på mitt akvarellpapper fanns ett guldglittrande fyverkeri.


Fotot kanske inte är det bästa men jag kan intyga att det verkligen glittrar.

Det var historien bakom mitt nyårskort till er. Så med detta kort önskar jag alla er kunder och bloggläsare ett riktigt gott 2009!!


Kommentarer
Postat av: Milla

Jättesnyggt kort! Gott nytt år!

Postat av: AnnikaS

Vilket ursnyggt kort! Så roligt att höra om misslyckanden som leder till stor succe!

Gott nytt år!

2009-01-01 @ 13:41:34
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Birgitta...

Jamen resultatet blev ju bra. Gott Nytt År

2009-01-02 @ 22:06:40
URL: http://mimstankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback