Tema - Journaling

Den här veckan blir det layouter för hela slanten, och med särskilt fokus på olika sätt att få med text på layouterna. Oavsett om man skriver mycket eller bara lite kort om vad layouten handlar om, så kan det ibland kännas svårt att få med det skrivna på ett sätt som harmoniserar med resten av layouten. Jag skriver oftast inte så mycket, men tycker det är roligt om det finns någon eller några rader om vad som ligger bakom fotona och det jag skapat runt dem.

I
Inkywings shop finns många olika scrapstämplar och på den här layouten har jag använt en liten ruta där det står "Minne" i ena kanten. Den har blivit en av mina favoriter eftersom den passar in både på höjden och längden :), vilket flera av de andra journalingrutorna också gör.



Närbild på journalingrutan. Jag har stämplat den på ett akvarellpapper, klippt ut och satt fast med 3D-kuddar. Den söta säkerhetsnålen är en trinket pin från Tim Holtz, och finns i shopen.



Närbild på blommorna, de är från Prima, Tea&silk, och Petaloo.



Ytterligare en närbild. Har satt rosa punchinella bakom papper och rubrik. Papperskanten är riven med en kantrivare, chalkad och sen har jag rullat upp kanten lite för att punchinellan ska synas lite mer.



Övrigt material från Inkywings är tårtservetter, band, blingblommor (som medföljer Petaloo-blommorna) och pärlfloss.

Lycka till med skapandet och skrivandet!

Kommentarer
Postat av: Zarah

Wow... Helt fantastisk!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback