Julalbum

Då lämnar vi all förvaring o praktiska BIA-projekt för den här gången och går över till dom lite mer traditionella albumen. Jag har gjort ett fotoalbum om julen 2008, och utmanade mig själv samtidigt att försöka att "bara" använda spillpapper! Det har ju efter julkortstillverkningen samlats på ordentligt i spillpappershögen, så jag kände att den behövde minska lite... ;0)

Albumet är gjort i format 8x8 och jag har använt mig av Clear Acrylic Covers som omslag.

Jag har stämplat med Snöflinga Liten & Snöflinga Stor och akrylfärg runt kanterna på omslaget för att få den där lite vintriga känslan!

På albumets första sida har jag använt mig av papper från MME som jag sedan använt Tim Holtz-masken Flourish på och färglagt med Brilliance Moonlight White dynan. Avslutningsvis sprayade jag hela papperet med Perfect Pearl, så att sidan riktigt glittrar. Texten är chipboard från Making Memories och siffrorna grungeboard, båda färglagda med akrylfärg. Sedan har jag även dekorerat med brads, bling och stansat med Pine-stansen.

Inuti har jag som sagt bara använt spillpapper o sedan dekorerat ganska sparsamt.

På sista sidan har använt både spillpapper och egengjort papper, som jag gjort med favoriten Snöflinga Liten & Stor. Jag har filat fotot lite i kanterna samt dekorerat med Tim Holtz biljett och thickers. Enkelt men snyggt! :0)

Det var allt för idag!

. : kram Åsa : .

Kommentarer
Postat av: Scraptroll

vilken otroligt mysig bok..man kan verkligen "känna" frosten

Postat av: lolla

vilken snygg grejj

Jag vill åxå ha en sån :)

kram lolla

2009-02-06 @ 10:29:05
URL: http://lollashus.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie

Supersnyggt album! Läckert med det genomskinliga omslaget med stämplade snöflingor, gillar!!

2009-02-06 @ 12:44:45
URL: http://brittaskortmakeri.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback