Skapa i en färg

Den här veckan tänkte jag hålla mig till temat monokromatiskt. Det är ingen stor uppgift för mig att scrappa monokromt eftersom jag allt som oftast håller mig till enstaka färger. Att skapa monokromt innebär alltså att skapa i endast en färg.

Idag startar vi med ett grönt kort. Jag har använt massor av gröna nanser plus att jag "fuskat" lite med stämpelmotivet eftersom jag i ärlighetens namn inte kände för att måla en alien. Hur hård man är när man skapar monokromt är upp till en själv. Tycker man det är svårt att hålla sig helt till en färg så kan man ju t.ex. tillföra vitt eller svart för att bryta av.



Grönt är så härligt eftersom det finns så många nyanser. Här har jag färglagt Rain från temakollektionen Rain Snow Shine från the Greeting Farm med ProMarkers. Jag har även använt stämplarna KRAM och Prickar Stora från InkyWings egna kollektion. Dessa är uppstämplade med en grön LePlume-penna. Cardstock, bandet och BoBunny-papperet kommer från shopen liksom blommorna och minipärlorna jag limmat fast som blomcentrar. Här är en närbild på pärlorna.



Ni missar väl inte alla roliga kurser som Lisa har planerat in på lagret? Scrolla ner och hitta ett datum som passar dig!

Kram Susny

Kommentarer
Postat av: annkan

skrattar åt det där med alien ;-)



Kortet blev supersnyggt!

Även jag börjar inse att grönt visst är skönt. :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback