Layout med Mask och Glimmer mist - Steg för steg

Idag vill jag visa hur jag gjort en layout utan mönstrat papper och istället använt en av Tim Holtz masker och Glimmer Mist. På bilden nedan ser ni vad jag mer använt. Lägg därtill Grungeboard minis och lite beadcaps och bling efter tycke och smak. Materialet finner ni i Inkywings butik.



Först lade jag masken på plats på ett vitt CS. Sprayade sen med Glimmer mist, här färgen Candyapple red.



Efter att färgen torkat drog jag bort masken och sköjde av den i lite ljummet vatten.



Sen stämplade jag två journalingrutor (Inkywings egen stämpel, finns under "scrapstämplar" i butiken) på vitt CS.



Jag stansade därefter ut retroblommor (large och medium, vilkea jag för övrigt också använde på kortet jag visade igår), också ur vitt CS. Blommorna sprayade jag med Glimmer Mist silver. Sen böjde jag till dem, satte lite bling och silverbeadcaps i mitten och placerade ut dem, mina foton och journalingrutorna på layouten.



Närbild på blommorna. Jag har chalkat kanten på dem med en mörkrosa stämpeldyna.



Som rubrik har jag använt Grungeboard minis, målat med röd akrylfärg och färgat in med svart stämpeldyna.



Allra sist lade jag till de små detaljerna. Grungeboard minis som jag målat och lackat med 3D-lack och lite turkost bling för att bryta av det röd/vit/svarta.

     

Här är min färdiga layout. Den tog lite tid eftersom det var många små saker att måla och vänta på att de skulle torka, men det var det värt - det är ju så roligt att jobba med olika färger!


Kommentarer
Postat av: Minette

Vilken härlig layout...

Postat av: Caroline

Håller med föregående "kommenterare": Härlig LO! Kul teknik. Har funderat på hur de populära Tim Holtz maskerna funkar - Nu vet jag! och ännu ett ha begär skapades



(som fd hobbymusiker kan jag inte låta bli att påpeka att noterna hamnat upp och ner ooops)

2009-04-20 @ 13:00:19
Postat av: annkan

Ljuvligt vackert!!

2009-04-20 @ 20:57:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback