Vifte kort/ Fan card

Jeg har prøvd å lage en liten tutorial :)
Og jeg sier prøvd,dette er mitt første forsøk på det,og jeg ble litt ivrig på slutten,så da ble det dårlig med steg for steg bilder *ler*
Men dere får se gangen i det :)
Malen har jeg lastet ned her;
Vifte-kort mal.
********************************************************
I have tried to make a little tutorial :)
And i say that i have tried,this is my first attempt on a tutorial,and i got a little lost in the card for a moment,so at the end there is not so many pics.. *laugh*
But you get the idea for a fan card :)
The template have i found here;
Bladed fan card.




Som dere ser,så har jeg lastet ned to stk maler,den ene klipper jeg noe mindre enn den andre.
Den største brukes på kartongen og den minste på mønsterpapiret.
****************************************************************************
As seen on the pic i have to templates,the one is cut a little smaller then the other.
The big one is for the cardstock and the little one is for the patterned paper.




Tegn opp på både kartong og mønsterpapir.
Jeg tegner opp på baksiden av begge,så slipper man tegne-strekene etterpå.
****************************************************************
Draw at the back of the papers you are using,that way you don`t have to erase the draw-line after.



Her er både kartong og mønsterpapiret klipt ut. Da kan moroa begynne!
*************************************************************
Here are both the cardstock and the patterned paper cut out. Then the fun can begin!



Så river jeg kantene på mønsterpapiret med en kantriver,deretter distresser jeg alle kantene med Distress ink Vintage Photo.
*************************************************************************************************
Then i thorn the edges,and then distress it with Distress ink Vintage Photo.



Motivet er embosset med cobber embossing,før jeg maler det med H2o shimmer-maling. Deretter har jeg hatt på glitter lim copper på alle "blonde" detaljene i motivet.
***************************************************************************
The motif is heat embossed with copper. Then i have coloured it with Twinkling H2o.
On all the "lace" details on the dress i have added some glitterglue copper.




Når alt er tørt,så klippes motivet ut.
*************************************************************
Then i have cut out the motif.



Og det var her iveren tok meg ;) Så det ble ingen steg for steg bilder av monteringen!
Men selve monteringen er veldig enkel,du legger bare hvert blad oppå hverandre og setter i en brads i hullet,da kan man helt fint åpne og lukke viften :)
I tillegg så har jeg hatt i noen bånd,som igjen har fått perler på enden.
**************************************************************************************
And here i was so lost in the making of the card,so i forgot to take pics.. ;) But the mounting of the card is easy :)
You just lay the fan-blades on top of each other and then add a brad in the hole. Then you can open and close the fan :)
I have also added some ribbons,and they have some pearls on the ends.




Her er kortet ferdig,og lukket :) Her ser man perlene på enden av båndene også.
********************************************************************************
Here is the card finished and closed. :) You also see the pearls on the edges on the ribbons.



Og her er kortet åpent, motivet er klipt i to for å passe på to av vifte-bladene.
Håper du fikk lyst til å prøve å lage ett viftekort!
************************************************************************
And here is the fan-card open,the motif is cut in two to fit the fan-blades.
I hope i can inspire you to make a fan-card!


Ha ei flott helg! / Have a nice weekend!
Klem fra Maya/ Hugs from Maya

Kommentarer
Postat av: Elisa

Vilken kul idé! Ska prova!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback