Z-kort

Är en kortvikning som har kommit stort nu.
Mycket enkelt att göra dessutom!

Du tar en kortbas (med vikt kant som blir den storlek du vill, mitt ex är 15*15).
Ta den främre korthalvan och vik den halvt med hjälp av en bonefolder eller vad du kan tänkas ha hemma.
När du kikar på kortet när det ligger ner ser det ut som ett Z med extra lång knorr :-D

Klä in med mönstrat papper som du vill, eller lämna det helt orört - det är upp till dej själv.
Stämpla ett motiv - färglägg och/eller embossa , allt efter behag, montera det på en eller 2 cardstocksbitar.
Montera det på den vikta kanten - bara halva.

Här har jag valt att klä in alla delar med ett svagt mönstrat papper, Stämplat en ny
God Jul-stämpel,och embossat denna. Inuti kortet har jag stämplat och embossat Julsångsbakgrund .







Tyvärr lite mörka bilder pga inget dagsljus...

Hur är det - testar ni nya vikningar och olika modeller av kort?

Glöm inte att scrolla neråt - Lisa vårdar sjukt barn och så har Sockergrynet släppt nya stämpelmotiv som du hittar här.

Chruss

Kommentarer
Postat av: Tesa

Superfint! Testar alltid nya vikningar, finns en drös av dem på min blogg :o)

Postat av: AnnikaS

Jag tycker det är jätteroligt med nya vikningar, men är lite dålig på att testa dem!

kram Annika

2008-11-14 @ 08:02:55
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Pappersdraken

Japp, efter att jag fann min nya superfavorit- Hero Arts blog, så testar jag allt de visar och där finns roliga vikningar och andra tips. Jag använder både Z-vikning och dragspelsvikningar i mina julkort nu.

2008-11-15 @ 11:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback