Ryggsekk :) / Backpack :)

Hei hei alle sammen :)
Idag skal jeg vise dere en supersøt liten ryggsekk!
Denne har jeg sett på flere blogger den siste tiden,blant annet inne hos
Kirsten :)
Takk for inspirasjonen,min venn :) *klem*
****************************************
Hello everybody :)
Today i am gonna show you step by step how to make this supercute backpack!
I have seen this on several blogs, and i got the inspiration from Kirsten :)
Thank you for you`re inspiration,my friend :) *hugs*


Jeg har ikke hatt noen mal å gå etter,så jeg har laget mine ryggsekker etter mine egne mål.
De er som følger;
***********************************************
I haven`t had any template,so i have made my backpack after my own measurement.
Here it goes;




Skjær til kartong på 15 * 30 cm.
Preg på 4 - 14 - 18 - 28
Da får du igjen en 2 cm limkant.
Preg til brettekant på langsiden på 4 cm.
Klipp bort hjørnet som vist på bildet.
*****************************
Cut a cardstock 15 * 30 cm
Fold on 4 - 14 - 18 - 28
Then you will have 2 cm left,this is you`re glueflap.
Fold the longside on 4 cm.
Cut away the corner as showned on the pic.




Lag hull ca 1 cm fra topp og bunn.
De nederste hullene har jeg laget ca 1,5 cm fra kanten på sidene.
Hullene på toppen har jeg laget ca midt på med 0,5 cm imellom.
**********************************
Make holes ca 1 cm from the top and from the bottom.
The holes on the bottom is ca 1,5 cm from the edge.
The holes on the top is on the middle,with ca 0,5 cm between them.




Fest båndet på innsiden.
********************************
Attach the ribbon on the inside of the backpack.



Liten lomme for å ha på utsiden av ryggsekken.
Denne måler 12 * 5 cm.
Preg ved 1,5 og 2 cm.
Klipp vekk hjørner.
***********************************
A small pocket to go on the outside of the backpack.
This is 12 * 5 cm.
Fold on 1,5 and 2 cm.
Cut away the corners.




Sånn skal lommen se ut på baksiden,når den er limt sammen.
*****************************************
This is what the front pocket looks like when it is glued togheter.



Lokket til front lommen er 10 * 4 cm.
Brettekant ved 1 og 1,5 cm.
Rund lokket.
Og lim dette fast til lommen.
***********************************
The lid is 10 * 4 cm.
Fold on 1 and 1,5 cm.
Cut a round edge on the lid.
Glue it on the pocket.




Her har jeg limt til ett panel og deretter limt lommen til dette igjen.
**************************
Here you can see that i have glued a panel on the backpack and then attached the pocket to the panel.



Lokket til selve ryggsekken er i størrelsen 10 * 6 cm.
Med brettekant på 1,5 cm.
Laget runding på lokket (klipt på frihånd ;) )
************************************
The lid to the backpack is 10 * 6 cm.
Fold on 1,5 cm.
Cut out a round edge by hand ;)



Fest lokket på innsiden av sekken.
Her ser dere også festet til båndene.
*******************************
Attache the lid on the backpack.
Here you can see that i have taped the ribbons.



Skjært til ett panel for å gjemme båndene.
*******************************
I have cut a panel and glued it on the inside of the backpack to hide away my ribbon ends.



Og da er det bare å sette ryggsekken sammen.
Sånn skal den se ut,etter att du har festet den igjen :)
*************************************
And then it is just to put it togheter.
It shall looks like this :)




Her er mine to ferdig pyntet!
Med navnet til mine nieser på lokket.
Bokstavene er kuttet ut med cuttelbuggen,deretter har jeg hatt på Tombow lim og så hatt på sugar coating glitter :)
Tombow limet er rett å slett fabelaktig!
Glitteret fester seg så godt til det :)
Perlebåndet er så lekkert og så utrolig enkelt å bruke.
Det kommer i strimler og er bare å klippe til.
Ferdig med lim på baksiden!
**************************************
And here you can see my two backpacks finished!
With my nices name on the lid.
I have cut out the letters in my cuttlebug and then attached Tombow glue and sugar coating :)
Tombow glue is amasing!!
The sugar coating is attaching so fab on it :)
The pearls are a string with glue on the back.
Cut the lenght you want and attache!




I den lille lommen,har jeg puttet penger,en bursdagsgave til mine nieser :)
***********************************
In the little pocket i have put some money,my nieces gonna get it on their birthday :)



Inne i ryggsekkene har jeg laget tagèr som vi kan skrive på.
Og på den andre siden har jeg pyntet med dette søøøøte motivet!
Malt med distress inks refiller.
Den ene engelen har fått krone på hodet,Tim Holtz grungeboard.
Dabbet med Ranger Dabber og strødd over glitter.
Festet perler.
Begge englene har masse glitter på seg.
Tror nok mine to nieser vil like disse :)
************************************************
On the inside of the backpack i have some tags.
So we can write a little something :)
On the other side i have this supercute angels.
Coloured with distress inks refills.
One of the angels have got a crown on her head,Tim Holtz grungeboard.
I have coloured it with ranger Dabber and then sprinkled some glitter.
Glued on some pearls.
Booth of the angels has lots,and lots of glitter on them.
I do think my nieces will love this :)

Disse ryggsekkene kan fint lages om til en liten jule oppmerksomhet :)
Og de kan fylles med sjokolade eller noe annet godt!
Håper du fikk litt inspirasjon,og att du fikk lyst til å prøve.
Legg gjerne igjen en kommentar,så vi kan komme innom deg å se!
*******************************************
This backpacks is easy to make and you can make a christmas theme or what ever you want it to be :)
They can be filled with chocolate or some other candy!
I hope you got some inspiration to make a backpack.
We would be happy if you leave a commet so we can come see you`re backpack!


Klem/hugs Maya :)

Kommentarer
Postat av: Cyllan

Så duktig du är på att vika kort (blir avundsjuk för jag är inget bra på att följa beskrivingar)

Helt underbart ryggsäcks-kort och söta tags (att ha och skriva på)

2008-11-24 @ 10:26:16
Postat av: Hege-Annie Simonsen

WoW! så utrolig flott!!!!.... Herlig! :o)

Postat av: Camilla

Så utrolig søt! Jeg liker sånne bretteprosjekter og sånn:) Fikk kjempelyst å prøve å lage en selv, herlig inspirasjon, Maya. Og nydelg utført selvfølgelig, som vanlig;) Mulig noen må få en sånn til jul ja...



Camilla

2008-11-24 @ 11:25:35
URL: http://cam-camsscrappehjorne.blogspot.com/
Postat av: Nina

Hælle malla,Maya! Du er bare utrolig! Jeg bøyer meg nok en gang i støvet for deg...men kysse skoa dine gjør jeg aldri:)

2008-11-24 @ 17:14:45
URL: http://ninaskortkrok.blogspot.com
Postat av: Marte

Oj, Maya - for noen utrolig flotte sekker du har laget! Ser du har lagt ned masse tid og arbeid i disse, så herlige! :)

2008-11-24 @ 20:09:01
URL: http://www.somlelitt.blogspot.com
Postat av: Kosene mine

Når jeg trodde du hadde nådd toppen av kreativitet så bare fortsetter du videre!! Utrolig flotte ryggsekker Maya, har ikke andre ord rett og slett..

2008-11-24 @ 21:50:10
URL: http://kosenemine.blogspot.com/
Postat av: Marie/bat3

...så snygga!

2008-12-01 @ 17:43:01
URL: http://bat3.nu/marie
Postat av: lins

Hi Maya,



your backpacks are gorgeous, thanx for sharing this great tutorial!



Hugs,



Lins

2010-08-26 @ 00:15:58
URL: http://crealin.blogspot.com
Postat av: Dorpan

Hur har du fäst locken? är det magneter du använt?

Kram Dorpan

2011-03-10 @ 18:36:12
URL: http://dorpandonar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback