Lördagsgodis eller mutor till tomten!

Visst ska det vara lite onyttigt så här på lördagen?

Då passar jag på att bjuda på lite kola och bilar (en modern tomte måste ju ta till bilen när han ska fram...).



Jag fyller helt enkelt en påse med godis och gör en enkel ''förslutning'' som jag stämplat och/eller använt mönsterpapper på. Förslutningen kan man göra rak och enkel, kurvig, scalloped, motiv som sticker upp etc. Fantasin ni vet...
En mycket passande stämpel är
Kola.



Den här förpackningen är mycket enkel att göra:




Min påse är 10*15 cm. Jag tar ett papper som är ca 30 cm långt och 12 cm brett.
Använder bonefoldern och viker in vid 10 cm - 15 cm - 25 cm.
Du ska puncha en halv cirkel nu i toppen och det är enklast att göra innan du limmar ihop kortet.
När det är gjort limmar du fast den korta biten på stommen bak så att du har ett trekantigt ''fodral'' som en handväska ungefär.
Dekorera bagen - stick in påsen så att den sticker upp ur det punchade hålet och knyt om ett snöre.
Klart!
Kanske även något för julmarknaden?
Det här är ju givetvis en passande sak året om - en liten påse med godis till barnen efter kalaset, en påse med utstansat till pysselbästisen, en stämpelgåva....etc.

Chruss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback